사용자 삽입 이미지


25 years of my life and still

내 인생의 25년 그리고 여전히


I'm trying to get up that great big hill of hope

나는 커다란 희망의 언덕을 오르려고 하죠


For a destination

한가지 목적을 위해서


I realized quickly when I knew I should

내 삶의 의미를 고민하는 순간 재빨리 깨달았어요


That the world was made up of this

세상은 이러한 인류애로


Brotherhood of man

이루어졌다는 사실을 말이예요


For whatever that means

그것이 의미하는 무엇인가를 위해


And so I cry sometimes

그래서 나는 가끔 눈물을 흘려요


when I'm lying in bed

내가 침대에 누워 있을 때


To still get it all out what's in my head

내 머리 속에 있는 것을 모두 떨쳐버리기 위해


Then I, I am feeling a little peculiar

그러면 나는, 나는 좀 이상한 느낌이 들어요


And so I wake in the morning and I step

그래서 난 아침에 일어나


Outside and I take a deep breath

밖으로 나와서 심호홉을 하죠


And I get real high

그러면 기분이 좋아져요


Then I scream from the top of my lungs

그리고 목청껏 외치죠


What's goin' on

세상이 어떻게 돌아가는 거예요?


And I say hey.....

그리고 난 말하죠, 이봐요


I say hey what's goin' on

난 말하죠. 이봐요, 세상이 어떻게 돌아가는 거예요?


And I say hey.....

그리고 난 말하죠, 이봐요


I said hey what's goin' on

난 말하죠. 이봐요, 세상이 어떻게 돌아가는 거예요?





And I try, oh my God do I try

그리고 난 노력합니다, 오 나의 신이여, 난 노력합니다


I try all the time

나는 항상 노력합니다


In this institution

이런 제도에서


And I pray

그리고 나는 기도하죠


oh my God do I pray

오, 신이시여 난 기도해요


I pray every single day

나는 매일같이 기도해요


For a revolution

혁명을 위해서


And so I cry sometimes

그래서 나는 가끔 눈물을 흘려요


when I'm lying in bed

내가 침대에 누워 있을 때


To still get it all out what's in my head

내 머리 속에 있는 것을 모두 떨쳐버리기 위해


Then I, I am feeling a little peculiar

그러면 나는, 나는 좀 이상한 느낌이 들어요


And so I wake in the morning and I step

그래서 난 아침에 일어나


Outside and I take a deep breath

밖으로 나와서 심호홉을 하죠


And I get real high

그러면 기분이 좋아져요


Then I scream from the top of my lungs

그리고 목청껏 외치죠


What's goin' on

세상이 어떻게 돌아가는 거예요?


And I say hey.....

그리고 난 말하죠, 이봐요


And I say hey what's goin' on

난 말하죠. 이봐요, 세상이 어떻게 돌아가는 거예요?


And I say hey.....

그리고 난 말하죠, 이봐요


I said hey what's goin' on

난 말하죠. 이봐요, 세상이 어떻게 돌아가는 거예요?


And I say hey.....

그리고 난 말하죠, 이봐요


I say hey what's goin' on

난 말하죠. 이봐요, 세상이 어떻게 돌아가는 거예요?


And I say hey.....

그리고 난 말하죠, 이봐요


I say hey what's goin' on

난 말하죠. 이봐요, 세상이 어떻게 돌아가는 거예요?





25 years of my life and still

내 인생의 25년 그리고 여전히


I'm trying to get up

나는 커다란 희망의 언덕을


that great big hill of hope

오르려고 하죠


For a destination

한 가지 목적을 위해서






요즘 흥얼거리고 있는 노래. 꽤 유명한 노래..

(제목과 가수는 몰라도 들어보면 "아 저 곡!!" 하는..)

다 좋은데..

가사가 쉬움에도 불구하고 가사의 타이밍이 헷갈린다는 것과..

노래가 옴팡지게 높다는게 흠이라면 흠.





4 Non Blondes - What's Up] MV.


Posted by 날백수